GRIZ PO GRIZ ILI KAKO JE SVE POČELO

an-apple-of-knowledge

GRIZ PO GRIZ

Kao nastavnici koja je u razredu više od trideset godina, teško mi je odrediti trenutak kad se počela pojavljivati želja za promjenom, za drugačijim pristupom. Čini mi se kao da sam samo prvu godinu ili dvije poučavala po nekom ustaljenom obrascu, a sve kasnije bilo je istraživanje, učenje, metoda pokušaja i promašaja. Oduvijek sam nastojala nastavu učiniti drugačijom, zanimljivijom, a učenike potaknuti na razmišljanje, veću aktivnost, zainteresiranost. Bila sam uvjerena, a to sam i danas, da učenici nove vještine i kompetencije najbolje usvajaju kad se oboružani osnovnim znanjima sami upuste u istraživanje, u suradnju i dijeljenje osobnih iskustava. Nailazila sam na poteškoće, na nerazumijevanje okoline, kolega. Činilo se da uživaju i shvaćaju samo  moji učenici. Družili smo se po knjižnicama, odlazili na predstave i izložbe, učenici su intervjuirali pisce, glumce, izrađivali danas smiješne plakate, držali predavanja i – poučavali jedni druge. U jednoj su se sasvim običnoj strukovnoj školi sve češće pojavljivali učenici koji su, začudo, postizali sjajan školski uspjeh iz predmeta koji predajem (materinji jezik i književnost) i odlične rezultate na školskim i državnim natjecanjima. „Jednostavno imaš sreću što su ti se u razredu pojavili upravo dobri učenici“, govorilo se u početku, a kasnije su se uspjesi jednostavno podrazumijevali. Nikoga nije osobito zanimalo kako se do rezultata došlo.

I TADA …

I tada, nakon punih dvadeset i pet godina traženja, čula sam za „nešto novo“, za eTwinning, the Community for Schools in Europe,  http://www.etwinning.net/en/pub/index.htm,  besplatnu i sigurnu europsku platformu za nastavnike, putem koje se mogu povezivati i razvijati suradnju kroz zajedničke projekte i razmjenjivati ideje. S obzirom da sam s računalima već dvadesetak godina na “ti”, uključivanje i mrežni rad nije mi bio problem. (Moram spomenuti da se čak i danas nerijetko dogodi da se moji mlađi kolege čude kako netko “u mojim godinama” zna poslati mail.) eTwinning naslovnicaKonačno sam se našla u okruženju koje je razumjelo moje potrebe, razmišljanja i rad. Zahvaljujući Arjani Blažić, Suzani Delić, Lidiji Kralj, Nataši Ljubić-Klemše, Rue Baptista, Anne Gilleran, Bartu Verswijvelu i mnogim drugim nastavnicima,  moj je učiteljski svijet konačno dobio pravu podršku i smisao, potvrdu da moje dugogodišnje traganje i uloženi trud nisu bili uzaludni. Više nisam bila sama. Sudjelovanje u tečajevima, praktičan rad kroz vježbe, razmjenjivanje iskustava i učenje, učenje, učenje. Zaljubila sam se u Glogster, Padlet, Popplet … Učila sam, proučavala, vježbala prvo sama, a zatim primjenjivala i koristila s učenicima. Uključili smo se u projekte zajedno učenicima i nastavnicima iz drugih europskih zemalja i ubrzo krenuli u učionicu bez zidova i na učenje bez granica. Twitali smo, skajpali, istraživali, primjenjivali usvojeno. S drugim sam nastavnicima razmjenjivala iskustva, uspjehe i neuspjehe. Na brojnim tečajevima organiziranim na eTwinningu, naučila sam mnogo o uporabi Web 2.0 alata, o „izvrnutim učionicama“, o drugačijem, novom pristupu učenicima, o radu nastavnika 21.stoljeća. Uporno sam sudjelovala na većini tečajeva, učila, istraživala, iskušavala što će najviše odgovarati mojim učenicima i pristupu radu i poučavanju. IMG_6389  eTwinning tečajevi IMG_6388 I učenje zahvaljujući Microsoftu! Najveća su mi podrška bili upravo moji učenici, koji su se rado i hrabro upuštali u izazove koje sam pred njih postavljala. Rado priznaju da alate koje smo koristili za učenje koriste i u svojim svakodnevnim aktivnostima.

EUROPEAN SCHOOLNET ACADEMY

ESA NASL

Ubrzo sam otkrila i European Schoolnet Academy, http://www.europeanschoolnetacademy.eu , platformu na kojoj učitelj može naučiti o inovacijama u školi i učionici putem online tečajeva stručnog usavršavanja za nastavnike u osnovnim i srednjim školama. Tečajevi su  na ovoj platformi  potpuno besplatni, što svakako puno znači, jer naše učiteljske plaće često ne mogu pokriti dodatne troškove. Nude uvod u ključne koncepte i ideje koje su relevantne za razvoj nastavne prakse i pružaju priliku za razgovor o novim idejama. Tijekom 2014. godine završila sam nekoliko tečajeva:ESA

  • Future Classroom Scenarios
  • Competence for 21st Century Schools
  • Games in Schools
  • How to Teach Computing – An Introduction to Concepts, Tools and Resources for Secondary Teachers
  • Creative use of Tablets in Schools
  • Games in Schools – 2nd Round

EDMODO

Edmodo new

I tada se jednog dana (nema slučajnosti!) pojavio i Edmodo. https://www.edmodo.com . Koristila sam Edmodo u radu s učenicima u razredu i izvan njega, formirala grupe, razmjenjivala materijale, ocjenjivala testove. Roditeljima se također svidio Edmodo, no teško su pratili događanja s obzorom da nisu dovoljno ovladali engleskim jezikom. EDMODO JA Uskoro se dogodilo „malo čudo“ – s kolegicom Darijom Dasović-Rakijašić i kolegom Tomislavom Negulićem sam se na poziv gospođe Alysse Vigil uhvatila u koštac s prevođenjem Edmoda na hrvatski jezik. Uskoro se na prevoditeljskoj platformi OneSky, koju je Edmodo odabrao kao alat za prevođenje, hrvatski jezik našao odmah za engleskim, sa 100% prevedenog materijala. Zajednički rad, veliki trud ali i veselje, brojni uloženi sati omogućili su da Edmodo „progovori hrvatskim jezikom“.

Edmodo SPOTLIGHT

spotlight
Naslovna stranica Edmodo Spotlighta

Tada se pojavio i Edmodo SPOTLIGHT, https://spotlight.edmodo.com , još jedan način razmjenjivanja materijala, izvora, podataka. Moj je učiteljski svijet postao još bogatiji. spotllight ja     spot

Nekoliko mojih materijala na Edmodo Spotlightu

Za nekoliko godina odlazim u mirovinu. Da, danas sam „stara“ profesorica, no još uvijek učim i još uvijek sanjam. Jedan od snova je i da mi netko od mlađih kolegica i kolega umjesto „kako ti se da?“ kaže – pokaži mi!

michelangelo

Oglasi

Objavio

Ljiljana Lez-Drnjevic

I teach Croatian language and World Literature in Zagreb School for Hotel and Tourism.

2 misli o “GRIZ PO GRIZ ILI KAKO JE SVE POČELO”

  1. Bravo kolegice.! Evo ja ću uskoro imati 30 godina staža, ali učim svakodnevno i tek sam pred par godna kročila u svijet twittera, wikija, edmoda, photopeacha, wordclouda i još puno tih sitnih finih začina koji naša predavanju čine sočnijima i ukusnijima. Kolegice kao vi služe mi kao inspiracija i da rado bih od vas nešto naučila. Ja se također trudim otkriti nešto novo preko online tečajeva i to me zaista veseli. Evo upravo idem na more, ali moj laptop putuje sa mnom i žudno ću pratiti što se događa u svijetu web alata, koje interesantne webinare mogu slušati, što bi bilo zgodno pripremiti za sljedeće vijeće i podijeliti s mlađim kolegicama i kolegama. Mnogi žive u zabludi kako mi prosvjetari imamo dugo ferije, ali pravi prosvjetari ostaju učitelji i tih mjesec dana godišnjeg, jer učitelj u tebi nikad ne spava već stalno smišlja i sprema neke nove satove, za neke nove učenike u nekim novim uvjetima. Sretna sam što sam učitelj i sve što naučim rado dijelim s drugima

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google+ photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google+ račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s